gtag('config', 'UA-136790067-1');
sunnuntai, elokuu 25, 2019
Dieetti Fitness

Ensimmäinen dieettiviikko

Se olisi jo ensimmäinen dieettiviikko taputeltu, ja koska alku on aina se suurin muutos niin ajattelin paketoida ekan viikon tänne bloginkin puolelle. Joten alla tarinaa siitä, minkälainen tää mennyt viikko on ollut, minkälaisia fiiliksiä on noussut pintaan ja mitkä ovat fiilikset tulevaa kohtaan! Let’s wrap it up!

Yleisfiilis menneestä viikosta? Yritän miettiä, mitä oikeasti ajattelen ja tunnen. On välillä tosi vaikeaa tarkastella itseään ja omia tekemisiään objektiivisesti, joten tämähän on siltäkin kannalta hyvä harjoitus. Vastaisin silti hyvä. Overall fiilis on hyvä tällä hetkellä.

Tässä yhdessä viikossa, tai kahdessakaan, ei oikeastaan tapahdu mitään ihmeellistä. Nestettä lähtee veks ja enemmän tämä on ollut sellaista asennoitumista muutokseen ja sen vaatimiin asioihin. Kaloreista vähennettiin ihan reippaasti mutta se ei ole tietenkään tässä vaiheessa vaikuttanut treeneihin.

Ruokailut? Kaloreista on tosiaan nappastu ihan kunnolla pois, koska on viikkokohtainen tavoite painonpudotuksessa, johon pyritään. Todellisuudessa paino ei tietenkään putoa niin virtaviivaisesti mutta kuitenkin. Treeneihin tai olotilaan tai mihinkään muuhunkaan vähäisempi ruoka ei ole vaikuttanut muuten kuin, että nälkää on kyllä tuntenut ennen kuin tähän nyt ehtii tottua.

Ennen dieettiä

Ennen dieettiä sain nostettua kokonaiskalorimäärää aika hyvälle tasolle mutta kyllä tässä vaiheessa alkaa pohtia, että oliko se siltikään riittävästi. Näläntunne vaikuttaisi olevan ”pahimmillaan” lepopäivinä ja tietenkin ateriavälin loppupäässä. Uskon, että ensimmäisen kahden viikon jälkeen tunteet tasoittuu.

Herkkuhimoja ei ole oikeastaan ollut ollenkaan. Välillä tulee jokin ajatus, että olisipa kiva syödä esim. sushia mutta sitten muistaa taas, että ai niin. Eli ei ole ollut yhtään niiden kanssa vaikeuksia. Eikä tässä vaiheessa tietenkään kuulukaan olla. 🙂

Treenit? Tällä hetkellä en tee erikseen määrättyjä aerobisia mutta pysyn toki muuten aktiivisena. Tähän alkuun treenejä on viikkotasolla 5 plus siihen päälle posetreenit. Näihin tulee myöhemmin lisäystä ja ihan mielenkiintoista nähdä, miten se vaikuttaa, koska en ikinä ole tehnyt viittä enempää.

Better bodies sugar hill ja ensimmäinen dieettiviikko
Dieettiviikolta.

Ensimmäinen kalorivähennys ei ole vaikuttanut treenitehoihin tai fiilikseen treenatessa, ehkä pikemminkin toisinpäin mutta dieetin alkaessa olen kyllä nukkunutkin enemmän, joten sekin vaikuttaa. Ja niin aion tehdä jatkossakin, koska unitavoite yötä kohden on 9-10 tuntia riippuen treenien/päivän rankkuudesta. 🙂

Tällä nyt sitten mennään eteenpäin, hyvillä fiiliksillä ja ajoittaisella pikkunälällä. Olo on sellainen freesi, ei yhtään tukkoinen!

Menneellä perjantailla meillä oli yhteiset treenit valmentajan kanssa ja hiottiin samalla suunnitelmat ihan viimeistä säätöä myöten, mitä nyt tässä vaiheessa voi edes säätää. Painoa on siis ensimmäisellä viikolla lähtenyt yhteensä: 1,9 kg, johon olen tosi tyytyväinen, vaikka tämä ei annakaan vielä mitään luotettavaa dataa. Palaan dieettikuulumisten kanssa varmaan seuraavan kerran kevyen viikon yhteydessä/jälkeen. Jes!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Back To Top