lauantai, heinäkuu 20, 2019
Dieetti Fitness

Inbody-tulokset dieetin alussa

Tarkoitus oli kirjoittaa mittauksen tuloksista jo kesäkuun alussa, kun tulokset otatin mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Tuosta on nyt noin kuukausi aikaa, joten kunto ja koko dieetti on luonnollisesti mennyt jo jonkin verran eteenpäin. Yhteensä dieettiviikkoja on takana kuusi. (Time flies.)

Itse inbodyyn menin vähän sekalaisilla tunteilla, koska edellinen mittaus oli saanut aikaan pettymyksen tunteita. Tuo mittaus tapahtui lokakuussa 2018. Mittauksen ajankohta ei muutenkaan ollut paras mahdollinen, sillä juuri ennen sitä olin viettänyt kaksi viikkoa kipeyden kourissa. Mutta mielihän ei tällaisia asioita ymmärrä, vaan päällimmäisenä oli pelkkä pettymys, kun tulokset eivät olleet lähelläkään odotettua.

Tähän väliin täytyy mainita, että mitkään laitemittaukset eivät ole absoluuttisia totuuksia. Sykkeellä inbody-laite on ymmärtääkseni markkinoiden paras mutta siltikään 100% totuutta ei voida saada. Laite on kuitenkin hyvä kertomaan muutoksen suuntaa, jos vain muistaa tehdä mittauksen aina täysin samanlaisissa olosuhteissa. Ennen mittausta täytyy myös esimerkiksi välttää kovaa treeniä. Tällaiset asiat täytyy huomioida ennen kuin menee mitattavaksi. Ohjeet kannattaa lukaista läpi, niin ei sitten ole tulokset ainakaan omasta sössimisestä kiinni. Mittaustilanne kestää muutaman minuutin, eikä ole siis mikään iso juttu.

Paljon haaveita ja toteutettavaa mutta muutos vaatii aikaa.

Nyt jo hetken näitä viimeisimpiä tuloksia pureskelleena olen niihin tosi tyytyväinen ja katse on jo siirtynyt seuraavaan kertaan. Tarkoitus on verrata dieetin alku- ja lopputuloksia, joten seuraavan kerran käyn mittauksessa luultavasti elokuun keskivaiheilla. On ihan supermielenkiintoista nähdä, miltä tulokset sitten näyttävät.

Olin siis positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon lisää lihasmassaa olin saanut mittauksen mukaan kerrytettyä ja samalla rasvan määrä oli pysynyt suht samana, vaikka olin nostanut kaloreita todella paljon ylöspäin. Se vahvisti sitä, että kroppa on toiminut ja olen pystynyt tekemään asteittain nostettujen kaloreiden kautta sen, että paino rasvamassan osalta ei ole merkittävästi noussut.

Lihasta oli tullut lisää lähemmäksi kaksi kiloa, ja suurin osa siitä keskivartaloon, eli selän kehittyminen ei ole pelkkää omaa harhakuvitelmaa. On todellakin hassua, miten omalle kropalle sokeutuu, sillä eipä juuri omaan silmään näy edes se, miten kroppa on nyt kiristynyt, vaikka esimerkiksi vaatteet alkavat löystyä.

Vihdoin alkaa tuntua siltä, että hommat pelaa!

Rasvaprosentti kokonaisuudessaan oli kuitenkin turhan ylhäällä kisaamista ajatellen. Se minulla olikin jo tiedossa ja suurimmaksi osaksi se on totta kai ollut raskauden aiheuttama ”jälkioire”. Mä kuitenkin hyväksyin sen jo kauan aikaa sitten, että sen se raskaus nyt vaan vaatii. Sen vuoksi nyt seuraavalla offikaudella tavoitteena on pitää rasvat alempana mutta kuitenkin naiselle sopivana.

Tämä välidieetti onkin sitä varten, että rakennamme pohjakuntoa kisakaudelle ja mahdollistamme kisakireyteen pääsemisen. Tästä suoriltaan ei olisi ollut järkeä tavoitella kisakireää kuntoa, varsinkin kun kaikki data kehon toimivuudesta tai toimimattomuudesta uupuu. Tällä dieetillä tavoitteena ei siis ole kisakireä kunto, vaikka tavoitepudotus onkin suuri.

Seuraavassa postauksessa pureudutaan syvemmin tämän dieetin kulkuun, tuntemuksiin ja sen sellaisiin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Back To Top